Ključni filtri v dizelskih vozilih

Dolga leta smo brez pretiranih pomislekov vozili avtomobile, ki so pri delovanju ciljali predvsem na visoko zmogljivost in dober izkoristek, bolj malo pa smo se posvečali morebitnim škodljivim izpustom. Dizelski motorji so obljubljali nekoliko boljše lastnosti pri mnogih vozilih in so postali tudi precej priljubljeni, hkrati pa smo odkrivali tudi nekatere škodljive vplive takšnih motorjev. Sčasoma so se razvili različni filtri, ki pomagajo pri uravnavanju emisij in preprečujejo uhajanje škodljivih snovi v okolje. Na ta način najbolj koristimo že samim ljudem, ki so pogosto na udaru izpušnih plinov, prav tako pa tudi okolju nasploh. Za kar najboljši učinek moramo imeti seveda v avtomobilu nameščene ustrezne filtre.

V dizelskem avtomobilu je najbolj nepogrešljiv DPF filter, ki je tudi zahtevan po evropskih predpisih, ki ciljajo na nadzorovanje emisij. To je filter trdih delcev, ki nastajajo pri izgorevanju dizelskega goriva. Ti so lahko zelo škodljivi za človeka in okolje, zato jih je treba zadržati v avtomobilu in ustrezno obdelati. Na srečo so to trdni delci, ki jih brez večjih težav filtriramo iz izpušnih plinov, če seveda imamo dober DPF filter. Ti filtri so pri svojem delovanju zelo učinkoviti, vsaj v izhodišču, ko brezhibno delujejo in niso deležni kakšne pretirane obrabe. Na dolgi rok pa je tudi filter trdih delcev dovzeten za obrabo, predvsem za zamašitev z materialom iz izpušnih plinov. To velja še posebej v nekaterih režimih vožnje, recimo pri počasni mestni vožnji. Za DPF filter je treba torej dobro skrbeti, da lahko brezhibno opravlja svoje delo. Predvsem je treba filter trdih delcev redno čistiti in vzdrževati, po potrebi tudi zamenjati.

Izpušni sistemi sodobnih avtomobilov imajo tudi druge filtre. Celotna kombinacija skrbi za zmanjšanje škodljivih izpustov, ključna naloga pa je gotovo ta, da v filtre ujemamo tiste delce, ki so najbolj škodljivi za človeka in okolje.