Vzdrževanje in popravilo viličarjev vseh vrst
Skladiščni ali terenski viličar je naprava, ki je namenjena vsakodnevnemu delovanju, s tem pa tudi zelo velikim obremenitvam, ki jih povzroča neprestano dvigovanje težkih bremen. Le redki so primeri, v katerih je viličar zaposlen bolj poredko, saj se v takih primerih bistveno bolj izplača izposoja viličarja za čas posla pri primernem izposojevalcu strojne opreme. Ker so viličarji narejeni zelo robustno in trdno za vsakodnevno obrabo, so precej dragi, saj dobri pogonski zglobi, hidravlični cilindri in drugi ključni elementi na viličarju pač stanejo. Sploh izdelki, kot je na primer terenski viličar na dizel pogon, so izjemno cenjeni in njihov nakup se zares izplača šele pri vsakodnevnem delu z njimi.
Kljub kvaliteti proizvodnje pa se mehanska obraba pri vsakodnevnem dvigovanju težkih bremen mora nekje poznati. Premični zglobi in pogonski sklop se utrudi, ležaji začnejo pokati, hidravličnim cilindrom popokajo tesnila, v primeru dizelskih agregatov za pogon viličarjev pa je zelo na udaru tudi motor za glavni pogon. Zato je servis viličarja obvezen za vsakega upravljavca viličarjev, pa naj bodo ti električni ali pa taki na dizel pogon. Ključni je pravilen interval vzdrževanja; nujno je skrbno spremljanje urnega števca uporabe stroja, da se za servis viličarja ne čaka predolgo. V mnogo primerih viličar zadovoljivo deluje tudi še dolgo časa po preteku predvidenega servisnega intervala, vendar je potem popravilo dražje, tvegamo pa tudi odpoved viličarja sredi dela, kar ima lahko hude posledice za viličarista in zraven stoječe skladiščnike – sploh v primeru nenadnih padcev težkih bremen.
Viličarji za premikanje izjemno težkih bremen na prostem, kjer ni mogoče zagotoviti ravne in trdne podlage, se imenujejo terenski viličarji. Po izgledu bolj spominjajo na traktorje, saj delujejo na dizelski motor, pa tudi gume so podlagi prilagojene. Zaradi težjih bremen in večje možnosti zvračanja tovora je servis viličarja v tovrstnih primerih še bolj vitalno pomemben.